40 dagen dank dag 34

22-03-2021

40 dagen dank dag 34

Het is heerlijk als je geniet van Gods wet/woorden en daar dag en nacht over nadenkt. Want daardoor zul je lijken op een boom die aan het water is geplant, waar vruchten aan groeien als het de tijd daarvoor is en waarvan de bladeren nooit verdrogen. Je zal succes hebben bij alles wat je doet. Psalm 1: 2,3 (basisbijbel)

Ik zit voor het raam en kijk naar buiten. Een eekhoorntje pakt eennootje. Hij gaat er eens rustig voor zitten. Hij houdt hem met zijn voorpootjes vast. Wat een fijne motoriek zie ik bij dit beestje. Hij pelt hem helemaal af en stopt hem in zijn wangzak en pakt een volgend nootje. Zo kan hij uren bezig zijn. Tussendoor springt hij even weg, graaft zijn buit ergens in de grond en komt weer terug. En het tafereel herhaalt zich.

Hij doet het met aandacht.

Een tafereel waar mijn lief en ik enorm van kunnen genieten. Dit weekend zijn we er even tussen uit met z'n tweetjes.

Geen verplichtingen en genieten van de natuur op de Veluwe. Wat ben ik dankbaar voor dit vrije weekend en wat is het lekker droog en zonnig buiten. Heerlijk wandel en fiets weer. Vanuit ons huisje kijken we door ons raam zo het bos in. Eekhoorntjes, en vogeltjes komen langs en genieten van de pinda's die we op de tuintafel hebben neergelegd en aan de boom hebben opgehangen. We hebben al de bonte specht, de boomklever, een kuifmeesje, een roodborstje en andere meesjes gespot en zowel gisteren als vandaag zijn we reeën tegen gekomen.

Een welkome ontspanning na een intensieve tijd van werken, mantelzorgen, en opleiding afronden.

Wat kun je dan blij zijn met eenvoudige dingen. Uitslapen, rustig aan wakker worden en uitgebreid ontbijten. Tijd nemen voor elkaar en aandacht geven aan dat wat er is.

Met aandacht leven, een thema wat mij de laatste tijd aanspreekt. Niet van hot naar her gaan, maar dat wat je doet met aandacht doen. God wil ons een leven geven vanuit Zijn rust, liefde en ontspanning.

Mindfulness = leven met aandacht. Je hoort het overal om je heen. Mensen hebben hier behoefte aan.

Het mooie is, dat dit een bijbels principe is.

In alles wat je doet, probeer eens te kijken of je het bewust kunt doen. Doe het met aandacht. En wat je aandacht geeft dat groeit.

Als je buiten in de natuur bent luister eens wat je hoort, kijk om je heen wat je ziet of kijk omhoog hoe de wolken op ieder moment veranderen en ruik eens welke verschillende geuren je kunt onderscheiden? Hoe spreekt God tot jou door dit alles heen en kun je Zijn liefde ervaren?

Praat eens met Hem en vraag Hem of Hij je, misschien opnieuw, in verwondering wil laten komen om Zijn magnifieke schepping. Als je de kleine mooie details (weer)kunt zien en er (weer) van kan genieten, kijk eens wat dat met jou doet. Kun jij er ook zo blij van worden en voel je je ook zo dankbaar?

Ook Gods woord lezen met aandacht kan jou en mij zoveel vreugde geven. De woorden die er in staan veranderen ons leven. Als we aandacht geven aan Zijn woord, dan groeien we en we worden we als de stevige boom, zoals de boom in psalm 1. De boom die vrucht geeft op zijn tijd, welk loof niet verwelkt. Alles gelukt hem.

Of zoals het kinderliedje zegt: Lees je bijbel bid elke dag...dat je groeien mag.

Wat ben ik dankbaar voor Gods woord, de leidraad voor mijn leven.

Doe je mee?

Deze 40 dagen stellen we samen met jou op! Pak een schriftje, je mobiel, maar schrijf het op! Heb je iets moois meegemaakt? Ook jouw stukje kan een dag van de 40 dagen worden! mail ons!

Mijn stukjes zijn op! Maar ik ga natuurlijk wel door! Doe je mee???

Wat staat er in je stukje?

  • Waar ben je vandaag dankbaar voor

  • Welke bijbeltekst past daarbij

  • Heb je een foto erbij? Graag!


Mijn stukje:

Tot morgen!

Team Ladies

Copyright (C) 2021 Ladies United. All rights reserved.