40 dagen dank dag 38

26-03-2021

40 dagen dank dag 38

Give thanks with a grateful heart
Give thanks to the Holy One
Give thanks because He's given Jesus Christ, His Son

Don Moen

Er komt een man langs voor een offerte voor zonnepanelen. Zijn mond valt open als hij bij ons binnenloopt. We krijgen regelmatig zulke reacties. Dan is het altijd weer erg leuk om te vertellen hoe we aan dit huis komen en wat er nog meer voor "Toevalligheden" zijn voorgekomen.

Na het doorspreken van de offerte blijft hij hangen. We praten wat over zijn huis dat hij pas verbouwd heeft maar ik merk aan alle kanten dat hij niet weg wil.

Na een bakkie koffie sta ik op om zachtjesaan duidelijk te maken dat er nog andere dingen moeten gebeuren vandaag. Maar ook buiten lopen we eerst samen een rondje om het huis. Hij krijgt het niet voor elkaar om weg te lopen. Ik vertel dat we dankbaar zijn, dat we hier voorlopig nog niet weg gaan, dat mijn man op een heel bijzondere manier heeft mee kunnen helpen aan het verbouwen, dat hij net op tijd een nieuwe baan kreeg.

Ik vertel dat we ons gezegend voelen maar ik kom er niet echt achter of hij iets met geloven of met God heeft.

Als hij weg is bedenk ik dat ik duidelijker had kunnen zeggen dat God zo goed is, dat God ons dit gegeven heeft, dat God alle eer verdient.

Volgende keer ga ik nog duidelijker Hem de eer geven.

Want dat verdient Hij. Wie weet is dat wel de enige reden dat we hier mogen wonen, om te getuigen van Hem.

De man komt nog een keer terug zegt hij. Hij zegt dat hij de offerte kan mailen maar dan hij hem liever persoonlijk langs brengt.

Dat is mooi. Zo krijg ik een herkansing!!

Ik houd jullie op de hoogte!

Doe je mee?

Deze 40 dagen stellen we samen met jou op! Pak een schriftje, je mobiel, maar schrijf het op! Heb je iets moois meegemaakt? Ook jouw stukje kan een dag van de 40 dagen worden! mail ons!

Mijn stukjes zijn op! Maar ik ga natuurlijk wel door! Doe je mee???

Wat staat er in je stukje?

  • Waar ben je vandaag dankbaar voor

  • Welke bijbeltekst past daarbij

  • Heb je een foto erbij? Graag!


Mijn stukje:

Tot morgen!

Team Ladies

Copyright (C) 2021 Ladies United. All rights reserved.