It’s the Season!

02-09-2020

Dit is waarvoor jij er bent, 

We kunnen niks, we mogen niks, geen samenkomsten en geen feestjes, kids weer thuis van school, man werkt thuis dus allemaal stil zijn, je zou er moedeloos van worden!

Hoe houd je de moed er in als het lijkt of alles je wordt afgenomen? Hoe blijf je sterk en moedig, hoe blijf je leergierig en groeiend in je geloof?

We willen graag samen met jullie een mooie start van het nieuwe seizoen beleven. Hiervoor mogen we materiaal van een 'weekje relaxen met het woord' gebruiken. Dit mogen we gratis met jullie delen!

Deze keer neemt het 'weekje relaxen met het woord' ons mee met het verhaal van Ruth. Er gebeurt zo veel in haar leven dat we nu ook bij ons herkennen. Wat kunnen we leren van haar moed, haar aanpassingsvermogen en haar vertrouwen?

Het weekje relaxen is van 7-12 september 2020
 

Doe je mee?

Het weekje relaxen doe je thuis, in je eentje...
Bedenk dan alvast een plekje in huis en een momentje op de dag waarop jij even stil kunt worden.

* Zorg voor een comfortabel plekje

* Wiebel even lekker heen en weer en sluit dan je ogen
* Leg je handen op je bovenbenen met de handpalmen ontvangend naar boven gericht
* Adem diep in en blaas heel lang en zachtjes uit, herhaal dit een paar keer.
gebed: Hier ben ik Vader. Ik ben Uw dochter. Dank U wel voor dit moment met mij. Hier is mijn tijd. Vul me met wat ik nodig heb.
Als je mee wilt doen, kun je het complete e-Book met materiaal voor 6 dagen relaxen bij ons aanvragen.
In het superleuk vormgegeven boekje, vind je het bijbelboek Ruth, stiltetips, overdenkingen, vragen en opdrachten en mooie posters om uit te printen
Op de pagina van Facebook Ladies United zul je elke dag een korte reactie van een van ons vinden. Heb je geen Facebook? Geen probleem. We sturen je graag elke dag een berichtje! Het zou leuk zijn als jullie op Facebook ook af en toe een reactie plaatsen op de stukjes!
Doe je mee? Vraag dan het e-boek aan met onderstaande button. We zorgen dan dat je het boekje begin september ontvangt in je mail.
liefs
Carmen, Chawila en Kirsten

 

Ik doe mee!

Introductie:

Het zijn rare weken geweest en we zijn nog lang niet klaar. Deze tijden vragen om andere gewoontes, andere indeling van onze tijd. Zelf zit ik vanwege een verhuizing en verbouwing nog extra in de chaos. Ik ben mijn 'stille tijd' plek kwijt. Ergens in een doos zitten mijn bijbels en naslagwerken, ergens zit mijn computer en ergens liggen mijn notitieboeken. En dat gaat nog wel een paar weken zo duren. Ik moet echt weer even zoeken en kiezen voor mijn momentje met God!

Afgelopen week luisterde ik een podcast over hete kooltjes die elkaar nodig hebben om te blijven gloeien. Dat klinkt wel heel herkenbaar. Ook wij, ook ik, hebben elkaar nodig om elkaar te bemoedigen, te troosten, aan te vuren!

Ik denk ook wel eens terug aan de aartsvaders, Abraham, Izaak, Jacob. Die hadden geen bijbel zoals wij die nu kennen, zij beleefden de verhalen waar we nu over lezen! Tussen het ene verhaal en het volgende, zaten soms jaren van stilte!

Hielden ze elke dag stille tijd? Hadden ze wekelijkse samenkomsten? Ja er waren verhalen, van Adam en Eva en van Noach. Maar veel meer was er nog niet.

Hoe rijk zijn wij dan met alle mogelijkheden om ons te voeden in ons geloof!

We kunnen de livestream kijken, podcast luisteren, heeeeel veel bijbelverhalen lezen en talloze boeken erover, we kunnen muziek luisteren of maken, we kunnen met elkaar chatten, bellen en mailen! Hoe mooi!

Ik wil je aanmoedigen om elkaar aan te vuren, elkaar warm te houden. Als je elkaar spreekt, vraag dan ook naar je geloof.

Vertel waar je mee bezig bent, waar je voor bidt of waar je gebed voor nodig hebt. Gebruik die momenten van ontmoeting om elkaar aan te vuren, om je aan elkaar op te warmen!

Deel je verhalen, deel je belevenissen, deel je vragen. Laat je spreken opbouwend zijn, vol wijsheid en kracht!
Je kunt het! Een ieder van ons is gevuld met de Heilige Geest. Laat die Geest door je heen werken, juist nu!

Dit is geen verloren seizoen maar een seizoen van kansen, van nieuwe mogelijkheden, nieuwe wegen, nieuwe ontdekkingen, nieuwe manieren van stille tijd en ontmoeting.

Lees mee met de verhalen over Ruth, ook zij moest wennen aan nieuwe manieren, een nieuwe omgeving, een andere wereld.

Be gracious in your speech. The goal is to bring out the best in others in a conversation, not put them down not cut them out.

Wees genadig met je woorden. Het doel is om in je gesprek, het beste in de ander naar voren te brengen.
Niet om ze onderuit te halen of buiten te sluiten. Kol.4:6 uit de message vertaling.
Heel graag doen we met jullie mee met het weekje 'relaxen met het woord'. Geef je daarom op! Doe mee! Doe het niet alleen!
Liefs Carmen