40 dagen dank dag 39

27-03-2021

40 dagen dank dag 39

"Schep, o God, een zuiver hart in mij, vernieuw mijn geest"

Psalm 51:12

Het is tegen vijven en ik besluit dat mijn werkdag erop zit voor vandaag. Ik heb niet zo'n goed gevoel over de dag: niet productief genoeg, veel te vaak afgeleid; ik had veel meer kunnen doen. Maar wat doet dat zelfverwijt met mij? Als ik nu direct van de werkkamer naar beneden loop en de drukte van het gezin in stap, ben ik geen gezellige mama.

Ineens denk ik aan de sportschoenen en -broek die ik laatst meenam bij het tweedehands winkeltje toen ik weer even op afspraak mocht komen winkelen! In de badkamer kleed ik me snel om en dan ren ik de trap af.

Beneden zitten mijn man en kinderen lekker op de bank en ze kijken me met een verraste glimlach aan. "Wat ga je doen mam?" "Even sjoggen," antwoord ik, het woord komt zomaar in me op. "Ja, dat moet je doen mam, even sjoggen!" Zo'n lieve reactie! Alle vier lachen ze me bemoedigend toe en ik trek de deur achter me dicht.

En direct ben ik intens dankbaar: voor frisse buitenlucht na een binnen-dag, voor de aanmoediging van mijn dochters, voor de fijne broek en schoenen. En even later voor de prachtige plek waar we mogen wonen: het strand, de ruimte. Het geeft letterlijk ruimte in mijn hoofd en in mijn hart, weg is het zelfverwijt, daar is de liefde weer. En ik dank de Heer. Terwijl ik wandelen afwissel met stukjes hardlopen. Sjoggen noem ik dat.

Doe je mee?

Deze 40 dagen stelden we samen met jou op! Pak een schriftje, je mobiel, en schrijf! Heb je iets moois meegemaakt? Maak je eigen 40 dagen dank en noteer:

  • Waar ben je vandaag dankbaar voor

  • Welke bijbeltekst past daarbij

    Enjoy!


Mijn stukje:

Tot morgen!

Team Ladies

Copyright (C) 2021 Ladies United. All rights reserved.