When will I see you again?

30-09-2022

Vrijdag 14 oktober Ladies night

Een heerlijk avondje om elkaar te ontmoeten, te bemoedigen en ach, eigenlijk ook gewoon voor de gezelligheid!!

Afgelopen week was ik in Rome. Nog nooit geweest dus het moest er eindelijk wel eens van komen. Wat een overweldigende stad! Grootse gebouwen, Grootse collecties opgravingen, Grootse beelden, Grote afstanden om te lopen ook....

In mijn achterhoofd had ik deze week ook ons thema Blessed to be a Blessing. Hoe zou ik dat eens aanpakken in deze vreemde stad? Ik besloot om sowieso elke dag minstens 1 losse euro in mijn zak te stoppen. Het was geen probleem om deze her en der uit te delen aan bedelaars en andere straatschoffelaars. Wat zijn we hier toch gezegend met een huis en een jas, een kerk en werk voor de meeste mensen. We hoeven i.i.g. niet op straat te slapen en te bedelen om eten. Met elk muntje dat ik uitdeelde was ik me heel bewust van de rijkdom van waaruit ik mocht delen en zond ik een schietgebedje op voor de persoon.

Toen we een keer in de tram zaten, zag ik een oudere vrouw op de fiets, voorovergebogen tegen de wind of tegen de heuvel op. Ik moest grinniken en bad dat God haar een zetje in de rug zou geven. Geen idee of het de wind, de heuvel of God was, maar een station verder stoof ze voorbij met haar vest achter zich aan wapperend. Als ik er aan denk komt er nog een glimlach om mijn mond. God is geïnteresseerd in ons en wil ons helpen ook in de, soms schijnbaar, onbelangrijke dingen om ons heen. Dat bemoedigde me weer.

Hoe is het met jou meer dan 100 blessings? Heb je al leuke verhalen? Leuke reacties? Kom vrijdag de 14e naar de Ladies en deel jouw verhaal. Lijkt ons leuk!

We starten om 20.00u met koffie en thee.

Gezellig als je komt! Met of zonder verhaaltjes!

Kirsten en Carmen


meer dan 100 blessings

Klik op de button voor meer dan 100 kleine blessings die je in jouw omgeving kan doen! Wil je de blessings uitgeprint en een klein doosje om ze in te bewaren? mail me dan even, dan neem ik ze voor je mee (op=op).